Isnin, 10 November 2014

Perjalanan november

Perjalanan bulan november,
Dah di rancang sejak september lagi,
7-11-2014 aku lik kul 530ptg, dlm hujan, redah jugak.
Sampai di rumah, bawa motor merah p repair tayar pancit n idupkan lampu depan.
Kul 645ptg baru sampai rumah.
Kul 8 mlm hujan lagi, aku mula kuar dari rumah, gerimis mcm x nk reda, setelah tggu dlm 15minit, ada bas, tapi sampai bandar je, tambang rm2.70.
sampai bandar, tggu bas percuma ke larkin. Kul 930mlm dh sampai larkin.

Di larkin, aku Menunggu di kedai mkn sampai kul 11mlm n menunggu di depan kaunter bas sampai kul 1215mlm, bas pun sampai, aku naik la apa lagi, naik bas plak kecoh dgn kejadian penumpang hilang. Aku tdo terus, mls nk amek taw.

Kul 330pg dh sampai TBS.
Ramai sungguh org tido di seat2 yg di sediakan.
Aku pun merayap cari port nk tdo, byk pot try, suma error.

P tandas jap, selesai urusan di tandas, baru perasan yg dinding tandas tu berlubang, knapa ek, tandas je dinding or pintu berlubang, nk tengok taik org sebelah ke hape?
semasa nk kuar tandas, aku mendapati pengunci pintu tandas dah loose, alamak, how to do?
Puas pusing dgn perbagai skill, boleh pun buka, aku x risau pintu x leh buka, yg aku risau pintu tu tkopak je.

gosok gigi dulu.

ni la lubang di dinding tandas tu.

kelihatan sosok2 manusia tidur dan ada yg mengecas hp mereka.

ni la antara yg tidur di seat2 dlm tbs tu.

selepas subuh aku melepak di seat area kfc, dtg apek ni, katanya dah seminggu sangkut di tbs, nak balik melaka, duit mkn x de.
aku x rasa nak tolong pun.
datang plak satu brader ni, katanya dah 18 hari lari dari rumah, katanya dia tokey ikan di melaka, sedang bawa diri kerana masalah keluarga dan telah menjual hp kerana merajuk dgn kawan2 yg tidak mahu membantu.
tiba2 dtg plak satu mamat ni bg salam dan duduk jauh, hai la, pelik2 ragam manusia.

kul 730pg, yg di tunggu pun sampai, di bawakan speggeti bolognese, sedap tapi aku x larat nak habiskan, lepas mkn dan park beg dlm keta dia, kami pun memulakan agenda melancong ke kl.

dari tbs menaiki ktm dan turun di kl sentral. dari situ bergerak ke klcc. di klcc, naik ke tingkat 4 dan masuk petrosains, tiket rm15 je dan aku betul2 habis tenaga nak pusing dalam tu.
sangat penat.

kuar tu balik semula ke kl sentral dan mkn dulu jap, mau pingsan sudah aku kelaparan.

perjalanan di teruskan ke law yat utk cri sikit cenderamata, apa pun x leh, hampa.

balik ke tbs dan kami naik kereta menghala ke nilai. di nilai aku di tempatkan di hotel aeton, boleh tahan la persekitaran dia.




harga pun menarik dan yg bestnya, aku x dengar pun bunyi org lalu lalang kat situ, kedap bunyi, wifi dia tak payah citer, sampai speed 8mbps aku download movie, malam ke siang.

esoknya si dia dtg bawa sarapan, mee goreng dan pelbagai lagi menu sihat.
usai sarapan, kami bergerak ke putraya dan menuju ke masjid putra, indahnya binaan dan aku mula la gatai tangan nak snap2.










sekian dahulu buat masa ni, ada lagi nanti, aku coretkan lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan