Ahad, 14 September 2014

Timun & bawang biar lebih.

apa bende duk tajuk mcm ni,
nenek aku pun x nk baca.

tengok muka aku, ada aku kesah???

Semalam aku bersama family ke gerai sate untuk menikmati sepinggan sate
tengah sedap2 makan tu, aku dengar org table sebelah oder TIMUN DAN BAWANG BIAR LEBIH.

dia nak lebih?
untuk apa?
makan ye?
so jika peniaga suruh bayar lebih?


eh, jgn la marah, tanya je.

pada perkiraan aku lah, si peniaga mesti dah melakukan perkiraan kos untuk set yg dia jual. So apa yg kita dapat adalah berkadaran dengan yg di bayar.
apa masalah sampai minta lebih?
TAMAK?
ada masalahnya, mgkin yg mnta lebih ni happy sebab dapat lebih, tapi apa crita kpda peniaga yg kena keluarkan kos tambahan?
apa pula kesudahan crita kepada pembeli akhir yang mungkin x dapat bahagian yg sepatutnya?
ini tidak adil.
so kepada pembaca tajuk ni, termasuk lah aku sekali , mkn la dari hasil yg hak, bukan dari kerugian org lain.

#gambar monyet tu macam menunjukkan dia sedang membawa makanan tu kepada keluarga dia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan