Ahad, 31 Ogos 2014

Cuti ke?

hari ni 01-09-2014 adalah cuti di tempat aku bekerja, so lapang.
bgun tdo je dgr ahmad sakit mata,
berkejar ke clinic masai, eh penuh pulak dia,
apa ada hal, p clinic pasir gudang, penuh gak le.
try p clinic hsi, lapang sikit la dari tempat lain.
kami masuk n lalui prosedur biasa, sampai d ruang nunggu je yg x biasa, bilik yg ank aku kna masuk tu luar biasa, nmbr blum pggil, tapi pesakit kluar masuk.
hairan.
setelah sejam setengah menunggu, aku lihat, ramai cina buat muka sadin n trus masuk tnpa menunggu nmbr d pggil, apa yg berlaku???
aku cuba buat mcm mereka walaupun nmbr aku x d panggil, selamba buat muka sadin, masuk n tggu, eh, d layan tnpa tgk nmbr pun, biar betul.
mmg la untung aku tapi para melayu setia menanti di luar sana apa crita, ada yg tggu 2 jam tapi x dpt giliran lg semata2 doktor sibuk layan pesakit yg x nk beratur.

dunia semua ni.
besopan santun tak kna gaya
kita di pijak selamba bila sopan santun menjadi border.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan