Ahad, 12 Oktober 2014

balik kg lepas raya

raya haji beraya d jb, raya kedua dh p beli tiket balik phg, p beli naik motor, sampai kaunter aku pun beli tiket, dh 4 kali tanya n mamat tiket tu kompom tu tiket mlm, ok balik.
esoknya wife bgtaw yg tiket tu siang, the hell?????
aah la, siang. Adoi la nape la aku pcaya sgt dgn mamat tu. Trus p larkin lagi, kna teow pula dgn mamat tiket tu n di suruhnya aku tggu sampai tiket tu d jual baru aku leh dpt tiket yg benar.
ngarut.
aku cakap sebagai pembeli aku ada hak. Trus dia bg tiket baru.
tiba hari berangkat ke kmpg,
dari plentong kul 7 ptg, by bus maju, mujur jalan lancar, kul 8 dh sampai larkin, lapar pulak perut ni,p mkn roti canai n teh tarik, rm3.
beli air n akhbar rm3. Selepas 1.5jam menunggu,
kul 10mlm naik bus, perjalanan sangat selesa, kul 3pg dh sampai rmh ciktam.
duk sembang sampai pagi,
kul 720pg p bkt mendi naik kancil auto, peh, mmg selesa kecuali time naik bukit,
isi myk rm10 kat petronas kerayong,
sampai mendi n uruskan beberapa hal,
kul 10pg p triang n beli insuran d kdai pisang, kena rm106. Lepas siap tu trus ke bus stand triang untuk beli tiket ke seremban, rupanya bas ke seremban mmg dah nak jalan. Tiket rm14. keta cik tam tinggal d bus stand triang and aku teruskan perjalanan ke seremban pada jam 11pg by bus sri jengka lagi.
perjalanan ada berhenti di kemayan n bahau untuk ambil dannturunkan penumpang, yang hebatnya perjalanan ada stop for Lunch d sawah lebar selama 20menit. Aku pun beli sikit mknn dgn harga rm5.40
sampai di seremban, jumpa org n beli tiket lik jb, bus kkkl jam 3ptg, vip seat non-stop, ada sikit masa aku merayap n beli jajan rm10
tiket lik jb tadi tu rm28
sampai larkin trus cari bas lik plentong n tambangnya rm4,
mujur naik bus, rupanya itu bas last sebab ada jem truk di bandar.
kul 730 ptg dh sampai plentong dan di sambut uncit n mak d kdai mkn.


Sebaiknya dalam perjalanan jarak jauh by bus ni, buatlah waktu malam memandangkan siang tu mcm2 boleh buat, penjimatan masa kerana masa itu emas. Lagipun tdo dlm bus mmg sdp, aircond, sjuk je.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan