Sabtu, 5 Julai 2014

si penipu a.k.a spammer


Assalamualaikum


Bertemu lagi kita dalam siri yang menghiris hati dan kocek, kisah sang penipu. kisah ini adalah kisah benar yang telah berlaku kepada saya, dan saya telah hilang kepercayaan kerana nila setitik, rosak susu sebotol.

Dalam meneruskan kehidupan ni, pasti ada antara kalian yang berdepan dengan encik penipu. begitu juga saya, walaupun nilai yg ditipu bagi sesetengah pihak adalah sangat kecil, tapi ia tetap sebuah KEKEJAMAN bagi si mangsa.

Di sini saya memaparkan dua number milik sang penipu yang berlagak alim dan baik dalam urusan urusniaga tetapi merupakan penipu licik,

Kepada anda di luar sana, sila berhati-hati kerana mereka ini tidak berhati perut.

Yang pertama ni kononnya jual handphone nokia x2 rm70, siap call dan dia bercakap dengan dialek kelantan dan mengaku tinggal di kelantan, namanya iz, apa nama betul saya dah lupa, +60109269394
dia punya wayang mmg best, memula kata barang dah hantar, dan dia bagi number track id, bila di check, number tu tak wujud, bila call dia kata dah hantar dalam nada marah, the hell???

Yang kedua ni berlaku dalam bulan puasa(2/7/2014), konon jual nokia c3 rm50, call siap bagi salam bagai, cakap plak konon dia ni jual handphone 2nd dan kata apa handphone pun dia ada, jual murah pasal nak clear stock, dia punya layanan call n msj memang tidak syak apa2 lah, lepas bank in je dia kata nk hantar kul 1tghr, ngam kul satu dia msj, dah hantar, masej tya track id, senyap. ni no penjenayah tu +60194666774
akaun maybank dia 158033279018 atas nama rumaizi yusoff

kedua2 mereka ni tidak pernah jawab call dan masej saya sejak mereka menipu saya,

6-9-2015
ni lagi sekor celaka, dah call n dia pun dah bg lokasi nak jumpa, bila sampai sana, dia plak kata dah ada org lain mau angkat itu barang. alasannya saya x bg tau mau pergi, waduh, x kan dua minit sekali kena msj bgtau dia update, mana nak drive lagi, kang eksiden, apa pun x dapat. celaka ni guna number 011-27571713.
memang biadap penjual mcm ni.

kot sapa yang terasa dan tidak puas hati, meh la bincang, saya memang tidak segan silu nak pamerkan number2 penjenayah macam ni agar tiada lagi yg menjadi mangsa mereka, berhati2lah.

kepada si pemangsa/bakal pemangsa, ingatlah, duit yang anda telan tu duit menipu, kot nanti apa2 berlaku, renung2kan dan selamat beramal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan