Sabtu, 5 Julai 2014

nokia ku sayang

Assalamualaikum 

kepada pembaca yang singgah disini,

coretan pertama saya di sini adalah mengenai handphone, ye sebuah peralatan untuk berhubung yang mungkin dimiliki oleh semua orang sekarang seawal usia satu tahun lagi.

namun coretan ini bukanlah untuk mengira umur pengguna handphone, sebaliknya adalah untuk menceritakan mengenai saya yang menggunakan handphone.

mula memegang handphone selewat usia 17tahun, sagem je masa tu, then ke nokia, ericsson, motorola, bm mobile,sony ericsson, huawei, nine, micxon, samsung dan yang terkini, nokia c3.

kemunculan handphone android memang mengujakan dengan segala mcm fitur yang mengiurkan, menarik pada pandangan dan mampu mengupgrade gaya semasa, namun ia datang dengan pakej penggunaan kuasa yg agak GELOJOH dan ini merimaskan saya yang selalu sibuk kesana sini.

salah satu kehendak utama saya untuk menggunakan android adalah kerana adanya whatapp, ini amat penting untuk berhubung dengan kawan2 pada kadar terbaik, jadi terpaksalah saya selalu standby powerbank dan cable usb untuk kemana2.

penghujung tahun 2013, whatapp sudah boleh digunakan pada beberapa siri nokia, ini satu berita menarik dan berbekalkan sebuah hp nokia terpinggir pemberian abg saya,(nokia asha 311) saya mengupdate handphone tersebut dan cuba menggunakan whatapp, OMG, memey terbaik.
cuma,
jari saya tak cukup commel untuk skrin dia,
the saya mencari nokia c3 sebab ada keypad qwerty dan speaker yang mantap, saya dapat di mudah.my dengan harga rm40 siap pos.(tq kak bedah).
memang ia adalah seketul nokia lama yg kelihatan oldskool yo, tapi memang berbaloi memilikinya sebab ia MAMPU melayan apa yg saya nak dengan batery yang tahan 3/4 hari JER.

SEKIAN TERIMA KASIH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan